Cene su toliko porasle da su mali automobili za mnoge postali nedostupni.
Šta ćemo voziti u budućnosti? Kao i sve ostalo, automobili su poskupeli, a najviše nas boli je poskupljenje vozila koja su nam bila najpristupačnija – mikro i malih gradskih automobila.
Već neko vreme nema više novih automobila ispod magične granice od 10.000 evra, a sve su ređi i oni koji koštaju između 10 i 15 hiljada evra.
Koliko su porasle cene malih automobila? Nemački auto-klub ADAC objavio je cene za 2020. i 2023. godinu na nemačkom tržištu. Razlike su ogromne, većina automobila je dramatično poskupela.
Tako je mali Fiat 500 2020. koštao 12.990 evra, a danas 16.990 evra (osnovna verzija), Peugeot 208 je koštao 15.099 evra, a sada je 22.050 evra, Opel Corsa košta 14.042 evra, a danas 18.280 evra, Mini, za koji je trebalo izdvojiti 17.254 evra, danas košta 26.900 evra, a čak i Renault Twingo ima cenu od čak 16.100 evra (2020. koštao je 10.128 evra).
Početni VW Polo košta 20.830 evra (2020. 15.139 evra).
Zanimljivo je da su drastično poskupeli i neki električni automobili: Fiat 500e sa 23.560 evra na 30.990 evra, Peugeot e-208 sa 29.682 evra na 35.350 evra, Opel Corsa-e sa 29.146 evra na 36.395 odsto.
Dakle, poskupljenja su uglavnom preko 20 odsto.